Šobrīd uzņēmumos plecu pie pleca strādā gan tie, kas piedzīvojuši pasauli bez interneta un izbaudījuši faksu laikmetu, gan arī tie, kuri dzimuši 2000.gadā un uzauguši ar viedtālruņiem rokās, kļūstot par pilnvērtīgiem darba tirgus spēlētājiem. Vai šāda paaudžu mijiedarbība darba vidē rada uzņēmumam vairāk problēmu vai tomēr ir kā ieguvums?
Darbinieki
07:00, 6. Dec. 2024
Darbinieku pārvilināšana ir aktuāla tēma daudzos uzņēmumos, īpaši laikā, kad talantīgi darbinieki kļūst arvien pieprasītāki. Straujā attīstība lielajās pilsētās, labāka infrastruktūra un karjeras iespējas bieži vien piesaista darbiniekus no reģioniem, savukārt pandēmija un attālinātā darba popularitāte ir izraisījusi pretēju tendenci – cilvēki vēlas dzīvot ārpus pilsētām, baudīt mierīgāku dzīvi un strādāt attālināti. Kā darba devēji var izmantot piedāvājumus, lai piesaistītu darbiniekus? Kā pasargāt sevi no darbinieku pārvilināšanas mēģinājumiem?
Darbinieki
07:00, 21. Nov. 2024
Lai saziņa darba vidē notiktu pēc iespējas efektīvāk, aizvien vairāk uzņēmumu darba procesā izmanto visdažādākos saziņas rīkus un veidus, piemēram, telefona sarunas, e-pastus, tādus attālinātās saziņas rīkus kā “Zoom”, “MS Teams”, kā arī balss ziņas. Kādos gadījumos balss ziņas ir ieteicamas? Kādi ir balss ziņu potenciālie riski?
Darbinieki
07:00, 22. Aug. 2024
Mainoties sabiedrībai, mainās arī tās uztvere par to, kas ir vai nav pieļaujams. Kas kādreiz kādam šķita nevainīgs joks, šobrīd jau var tikt uzskatīts par mobingu vai bosingu. Kā rīkoties, ja darbiniekam par mobingu ir citāda izpratne nekā darba devējam?
Darbinieki
07:00, 19. Apr. 2024
Darbinieku labumi noteikti ir būtisks instruments darbinieku noturēšanā un snieguma uzlabošanā. No tā ieguvējs var būt ne tikai darbinieks, bet arī uzņēmums. Darbinieku labumu paketēm jābūt rūpīgi izstrādātām un saistītām ar darbinieku sniegumu, ar laiku, ko darbinieks ir nostrādājis uzņēmumā, un vienkārši tāpēc, ka darbinieks ir izvēlējies strādāt mūsu, nevis konkurējošā uzņēmumā. Vai svarīgi tikai materiālie labumi?
Darbinieki
07:00, 15. Mar. 2024
Komunikācijas pārslodzi mēdz aktualizēt speciālisti, kuri ikdienā strādā ar iekšējās komunikācijas jautājumiem un kādā brīdī nonāk pie secinājuma, ka darbinieki vairs nelasa, neklausās vai neskatās korporatīvajos kanālos pieejamo informāciju. Kāpēc organizācijās veidojas iekšējās komunikācijas pārslodze, kādas pazīmes par to liecina, un kādi praktiski soļi var palīdzēt to mazināt?
Raksta līdzautore: Elīna Harčenko, komunikācijas konsultante
Darbinieki
07:00, 2. Feb. 2024
Izdegšana nav modīgs vārds vai pagaidu noguruma stāvoklis, bet nopietna problēma, kas ir ienākusi mūsdienu darba vidē. Šī problēma ietekmē visus, sākot no vadītājiem līdz zemāka līmeņa darbiniekiem un pašnodarbinātajiem.
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
07:00, 5. Dec. 2023
Ir grūti iedomāties, ka vēl pirms 10 gadiem tās bija vien 2 stundas dienā, kas tika pavadītas, izmantojot internetu. Šodienas iespējas savu laiku pavadīt digitālajā pasaulē ir nozīmīgi paplašinājušās. Pirms gada, kā vēsta “Digital 2023” apkopotie dati, darbspējīga vecuma interneta lietotāji tiešsaistē pavadīja vidēji 7 stundas dienā, tomēr jaunākie pētījumi liecina, ka pavadītais laiks šogad ir samazinājies līdz 6 stundām un 37 minūtēm dienā.
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
07:00, 1. Dec. 2023
Nereti nākas dzirdēt par centieniem labus darbiniekus aizvilināt no konkurentu uzņēmumiem. Kādi ir darbinieku pārvilināšanas juridiskie aspekti? Kādi ētiskie aspekti jāņem vērā?
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
07:00, 13. Nov. 2023
Neticami spēcīgs rakstu valodas aspekts – lai gan tā sastāv no ierobežota skaita rakstzīmju, tā spēj izdarīt visu. Tomēr digitālajā laikmetā, strauji attīstoties emocijzīmju ekosistēmai, rakstu valodai tiešsaistē ir pievienojies konkurētspējīgs emocionāli ekspresīvs izteiksmes līdzeklis.
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
07:00, 20. Okt. 2023
Elastīgā atalgojuma sistēma ir paredzēta, lai motivētu darbiniekus sasniegt labākus darba rezultātus, saņemot par to proporcionāli lielāku atalgojumu. Tieši tāpēc elastīgais atalgojums nav piemērots visām jomām, bet tikai tām, kurās pats darbinieks ar savu uzvedību var ietekmēt darba rezultātu.
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
07:00, 22. Sep. 2023
Laiki mainās, un katra nākamā paaudze ienes savu redzējumu darba tirgū. Gribot negribot iepriekšējām paaudzēm tam ir jāpielāgojas. Jaunieši, kas dzimuši laika posmā starp 1996. un 2010.gadu un šobrīd uzsāk savas darba gaitas, tiek dēvēti par Z paaudzi. To identitāti lielā mērā veidojis digitālais laikmets, klimata krīzes vēsmas, mainīgā finanšu aina un dažādas krīzes situācijas, arī Covid-19 pandēmija un karš Ukrainā.
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
14:37, 10. Aug. 2023
Lasītājs vaicā: Darbinieks ir veicis pārkāpumu darba laikā un par to uzrakstījis paskaidrojumu. Cik ilgi darba devējam ir jāsaglabā darbinieka paskaidrojums personāla lietā par pārkāpumu? Vai ir nepieciešams to glabāt ilgāk par vienu gadu?
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
06:00, 22. Jūn. 2023
Kāpēc vispār ir nepieciešamas ikgadējās darba novērtēšanas pārrunas? Šāds jautājums varētu rasties gan darbiniekiem, gan vadītājiem tad, ja pārrunas tiek veiktas tikai formālu iemeslu dēļ – tiek salikti ķeksīši pārrunu lapā, izrunātas nekonkrētas lietas un viss turpinās pa vecam. Tomēr šādas pārrunas var būt arī ļoti vērtīgs darbinieka un uzņēmuma attīstības veicinātājs.
Raksta līdzautors: Valters Rīkers, vadības konsultants
Tekstu lasa: Oskars Priede
Darbinieki
07:00, 5. Jūn. 2023