Pieredze liecina, ka pārāk daudzi uzņēmumi vispār neplāno savu biznesu. Īpaši tas ir raksturīgi nelieliem privātiem uzņēmumiem. Tomēr arī lielākiem uzņēmumiem varētu novēlēt labāku plānošanu. Kāpēc tā notiek un vai ir iespējams situāciju uzlabot?
Tekstu lasa: Māris Millers
Vadība
07:00, 13. Jan. 2025
Jau no 2025.gada 1.janvāra norēķinos ar valsts un pašvaldību iestādēm būs jāizmanto e-rēķini. Bet no 2026.gada tie būs jāizmanto arī starp Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem. E-rēķinu sūtīšanai un saņemšanai ir pieejami vairāki veidi. Kā izvēlēties uzņēmumam piemērotāko?
Vadība
07:00, 6. Jan. 2025
Mēs dzīvojam brīvā pasaulē, kurā katram ir iespējas izvēlēties darbu un arī mainīt darba vietu. Tomēr katrs darbinieks, kurš aiziet, rada uzņēmumam zaudējumus vai vismaz neērtības. Vēl sliktāk, ja tas notiek pēkšņi, negaidīti, neplānoti.
Tekstu lasa: Māris Millers
Vadība
07:00, 30. Dec. 2024
Uzņēmuma attīstībā un efektivitātes veicināšanā būtisku lomu spēlē spēja kritiski izvērtēt esošos procesus un identificēt jomas, kurās iespējams ieviest uzlabojumus. Skats no malas ļauj objektīvi novērtēt uzņēmuma darbību, atklāt neefektīvus vai liekus procesus un rast veidus, kā tos optimizēt, izmantojot elektroniskos rīkus vai mākslīgo intelektu. Šāds izvērtējums palīdz ne tikai ietaupīt resursus, bet arī uzlabo uzņēmuma konkurētspēju un darba kvalitāti. Kā izvērtēt uzņēmuma procesus, lai noteiktu, vai tehnoloģiju izmantošana var palīdzēt tos uzlabot?
Raksta līdzautore: Laura Indrikova, SIA “Audita Akadēmija” valdes locekle
Vadība
07:00, 13. Dec. 2024
Šobrīd uzņēmumos plecu pie pleca strādā gan tie, kas piedzīvojuši pasauli bez interneta un izbaudījuši faksu laikmetu, gan arī tie, kuri dzimuši 2000.gadā un uzauguši ar viedtālruņiem rokās, kļūstot par pilnvērtīgiem darba tirgus spēlētājiem. Vai šāda paaudžu mijiedarbība darba vidē rada uzņēmumam vairāk problēmu vai tomēr ir kā ieguvums?
Darbinieki
07:00, 6. Dec. 2024
Darbinieku pārvilināšana ir aktuāla tēma daudzos uzņēmumos, īpaši laikā, kad talantīgi darbinieki kļūst arvien pieprasītāki. Straujā attīstība lielajās pilsētās, labāka infrastruktūra un karjeras iespējas bieži vien piesaista darbiniekus no reģioniem, savukārt pandēmija un attālinātā darba popularitāte ir izraisījusi pretēju tendenci – cilvēki vēlas dzīvot ārpus pilsētām, baudīt mierīgāku dzīvi un strādāt attālināti. Kā darba devēji var izmantot piedāvājumus, lai piesaistītu darbiniekus? Kā pasargāt sevi no darbinieku pārvilināšanas mēģinājumiem?
Darbinieki
07:00, 21. Nov. 2024
Komerclikums nosaka, ka valdes locekļi vienmēr ir darbā un viņu atbildība par uzņēmuma darbību ir pastāvīga. Bet kā ir ar valdes locekļa transportlīdzekli? Vai var uzskatīt, ka arī tas vienmēr tiek izmantots darba vajadzībām, līdz ar to visi transportlīdzekļa izdevumi ir saimnieciskās darbības izdevumi un pievienotās vērtības nodoklis ir atskaitāms 100 procentu apmērā?
Vadība
07:00, 19. Nov. 2024
Lai nodrošinātu produktu ražošanu augstā kvalitātē, uzņēmumā nepieciešama kvalitātes vadības sistēma. Kādi izaicinājumi un to iespējamie risinājumi sagaida mazos un vidējos uzņēmumus, ieviešot kvalitātes vadības sistēmu?
Vadība
07:00, 8. Nov. 2024
Gan tiem, kas profesionāli darbojas nekustamo īpašumu nozarē, gan arī tiem, kas nekustamo īpašumu pērk, pārdod vai īrē tikai atsevišķos gadījumos, darījumos aizvien biežāk nākas sastapties ar nekustamā īpašuma darījumu starpniekiem. Kas jāņem vērā, darījumu veicot ar starpnieka palīdzību?
Vadība
07:00, 1. Nov. 2024
Par dažādības vadību un iekļaujošas vides veidošanu Latvijā aktīvi spriež jau vairāk nekā 10 gadus. Tomēr viedokļi šajos svarīgajos jautājumos joprojām mēdz būt atšķirīgi. Vai dažādība biznesā ir nepieciešamība, pašmērķis vai varbūt iespēja?
Tekstu lasa: Māris Millers
Vadība
07:00, 18. Okt. 2024
Ja iepriekš bija nepieciešams iesniegt rakstisku adreses īpašnieka atļauju, tad no 2021.gada 1.augusta juridiskām personām vairs nav jāiesniedz Uzņēmumu reģistrā (UR) nekustamā īpašuma īpašnieka piekrišana juridiskās adreses reģistrācijai. Taču tas nenozīmē, ka juridiska persona var reģistrēt juridisko adresi, kur vēlas, – ir jārēķinās ar sekām, kuras var iestāties, ja šim jautājumam nepievērš pietiekami lielu uzmanību.
Vadība
07:00, 11. Okt. 2024
Laikā, kad daudzi strādā attālināti vai hibrīdrežīmā, arvien aktuālāks kļūst jautājums par darba laika elastību – vai var to piemērot un kādos gadījumos? Kā īsti izpaužas darba laika elastība un vai visi to saprot vienādi?
Darbinieki
07:00, 27. Sep. 2024
Katra jauna tehnoloģija izmaina gan sabiedrības paradumus, gan biznesa procesus. Kopš mākslīgā intelekta risinājumi ir kļuvuši pieejami ikvienam, arvien biežāk tiek diskutēts par to, kā digitālās tehnoloģijas mainīs vadītāju un darbinieku darbu uzņēmumos un organizācijās.
Tekstu lasa: Māris Millers
Vadība
07:00, 20. Sep. 2024
Termins “ārpakalpojums” jau daudzus gadus biznesa aprindās nav uzskatāms par jaunvārdu. Ārējos pakalpojumu sniedzējus dažādu savu biznesa procesu nodrošināšanai jau izmanto daudzi uzņēmumi, un arvien parādās jaunas iespējas. Tomēr nerimst arī diskusijas par to, kādos gadījumos ārpakalpojums ir laba izvēle un kad – ne? Kādi var būt riski un kādi ieguvumi?
Tekstu lasa: Māris Millers
Vadība
07:00, 30. Aug. 2024
Lasītājs vaicā: Par kādām rekvizītu izmaiņām fiziskai personai – saimnieciskās darbības veicējam – ir pienākums ziņot Valsts ieņēmumu dienestam atbilstoši Ministru kabineta “Noteikumiem par nodokļu maksātāju un nodokļu maksātāju struktūrvienību reģistrāciju Valsts ieņēmumu dienestā”? Vai ir tādas izmaiņas, ko VID jau automātiski redz un par tām vairāk nav jāziņo? Piemēram, ja mainās īpašnieks reģistrētas struktūrvienības adresē, vai par to ir jāziņo VID?
Vadība
07:00, 29. Aug. 2024