Neskaidrības ir par Patērētāju tiesību aizsardzības likumā (PTAL) un direktīvā 2019/771 par atsevišķiem preču pārdošanas līgumu aspektiem noteikto 2 gadu garantijas periodu, tostarp arī digitālajiem produktiem un precēm. Piemēram, klients iemaksā naudu savā pakalpojumu kontā, lai saņemtu kādus kredītpunktus, kurus uzkrājot, var iegādāties kādus labumus attiecīgajā uzņēmumā. Vai šādi iemaksātajai naudai un saņemtajiem bonusiem ir jāievēro 2 gadu garantija? Vai uzņēmums var savā akcijas piedāvājumā noteikt, ka šādi kredītpunkti izmantojami līdz konkrētam datumam, tādējādi termiņš sanāk īsāks par 2 gadiem?

Līdzīgs jautājums ir par dāvanu kartēm – tās parasti izsniedz ar nosacījumu, ka dāvanu karte jāatprečo 6–12 mēnešu laikā, ja to neizdara, tad nauda zūd. Vai šādi dāvanu kartē iemaksātajai naudai nav piemērojams 2 gadu derīguma termiņš? Kur novilkt robežu – kuriem pakalpojumiem ir un kuriem nav 2 gadu garantija?

Raksta līdzautore: Patrīcija Utināne, SIA ‘’Sorainen ZAB’’ praktikante